2008. február 19., kedd

Lasse Gjertsen vs Michel Gondry

Itt van egy jó példa arra, hogyan lehet zenét gyártani, hogyha nem vagy zenész. Ez a norvég srác a "Human Beatbox" című videójával híresedett el a Youtube-on, majdnem 10 milliószor nézték már meg. Nekem mégis sokkal jobban tetszett a következő produkció a maga kis 8 milliós nézettségével.



Lasse kommentje a videójáról:

“Fenébe elfelejtettem a videóba betenni és most már késő változtatni:
Köszönöm barátomnak Mattisnak, hogy kölcsön adta a dobszerkóját. Köszönöm annak is, aki nem szeretné, hogy ideírjam a nevét, de megengedte, hogy használjam a zongoráját. : )

És most azoknak, akik szerint lenyúltam Michel Gondry ötletét: Láttam ezt a dobos videót a “Drumb és Drumber”-t. Itt van a Youtube-on valahol. Az én videóm és az övé különbözik egy nagyon fontos mozzanatban: Gondy lefilmezte magát, és a dob szekvenciákat illesztette össze, míg én az összes dob és zongora hangot külön-külön vettem fel, és szerkesztettem össze. Ez egy nagyon nagy különbség, ha van valmi fogalmad a video szerkesztésről. Valójában van egy 5 másodperces részlet, ahol összevágta a dob ütemet, de ezt nem vettem észre idáig. Ennek ellenére én még így is azt gondolom, hogy ez nem lenyúlás, inkább csak hasonlóság. Egy kérdés hozzátok srácok: Ha írok egy dalt, melyben benne van az a szó, hogy “szeretlek” és hogy “csinos”, akkor ez lenyúlás a Beatles-től?? :P Találkoztam Michel Gondry-val Milánban, és megkérddeztem mi a véleménye. Nem adott egyértelmű választ, de úgy látszott, mintha ő is ezt gondolná. Vagy igen, vagy nem tetszik neki a ruhám. Lol.”

Lássuk hát az említett Michel Goundry videóját:



Lasse a nyertes, gratulálunk neki!

Nincsenek megjegyzések: